Peer Gynt-knappen

Hei og god fredagskveld!  En lang «fridag» er endelig snart over, har vært en utrolig slitsom dag som blant annet har inkludert en tur på Nordby kjøpesenter og pakking av koffert før avreise i morra. Jeg og broderen skal besøke faren vår som bor i Spania. Og hvis noen tror at de treffer en solbrun og glødende meg etter påske, så må de huske at jeg ikke soler meg. Jeg er parasollens venn. Og skyggens🙂

 

Genseren fra forrige innlegg er nå ferdig montert, og overbrakt sin nye eier.

20140410_131731

Selve genserens grunnoppskrift er den redesignede cortinagenseren fra Arne & Carlos / dale garn.  Så har mamma hjulpet meg med å lage splitt samt også montert genseren for meg.  Genseren er strikket med Falk fra Dale, på pinner 3,5.

 

20140410_132001

 

 

Se på knappene, de likte jeg godt🙂 Peer Gynt-knapper heter de. De er av tinn, og man kan se Peer sitte på ryggen til bukken sånn som i skuespillet. Personlig har jeg alltid sett for meg en geitebukk, men ifølge knappen er det et reinsdyr ser det ut til🙂

 

Ønsker alle en fin og fredelig påske🙂

One thought on “Peer Gynt-knappen

Legg igjen en kommentar

